ą

Takdir Cinta - Rossa

ku tutup mataku
dari semua pandanganku
bila melihat matamu
ku yakin ada cinta
ketulusan hati yang mengalir lembut

penguasa alam tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku
Reff :
andaikan ku bisa lebih adil
pada cinta kau dan dia
aku bukan nabi yang bisa sempurna
ku tak luput dari dosa
biarlah ku hidup seperti ini
takdir cinta harus begini
ada kau dan dia bukan ku yang mau
oh Tuhan tuntunlah hatiku
penguasa alam tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku
Back to : Reff




Siti Nurhaliza - Bukan Cinta Biasa

Begitu Banyak Cerita
Ada Suka Ada Duka
Cinta Yang Inginku Tulis
Bukanlah Cinta Biasa

Dua Keyakinan Beza
Masalah Pun Tak Sama
Ku Tak Ingin Dia Ragu
Mengapa Mereka Selalu Bertanya

Cintaku Bukan Diatas Kertas
Cintaku Getaran Yang Sama
Tak Perlu Dipaksa
Tak Perlu Dicari
Kerna Kuyakin Ada Jawabnya Oh...
Andai Ku Bisa Merubah Semua
Hingga Tiada Orang Terluka
Tapi Tak Mungkin
Ku Tak Berdaya
Hanya Yakin Menunggu Jawapnya

Janji Terikat Setia
Masa Merubah Segala
Mungkin Dia Kan Berlalu
Ku Tak Mahu Mereka Tertawa

Diriku Hanya Insan Biasa
Miliki Naluri Yang Sama
Tak Ingin Berpaling
Tak Ingin Berganti
Jiwa Ku Sering Saja Berkata

Andai Ku Mampu Ulang Semula
Ku Pasti Tiada Yang Curiga
Kasih Kan Hadir Tiada Terduga
Hanya Yakin Menunggu Jawapan


Cinta...

Jika disimpan dihati
hanya tuhan saja yang tahu kemurniannya

Cinta...

jika di luahkan di mulut
sekampung tahu.. Binasa jadinya
   

<< December 2016 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31



If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed










 
Thursday, May 05, 2016
Gurisan Potret hati...

Jauh dibawa pergi hati ini

Aku redho segalanya kerana Allah.....

Titik

**********************


Terangi malamku dengan syair indahmu
Menenun kasih dalam sepi yang terasing
Saat kau pergi
Lemasku bila tiadamu

 

Jauh terbawa lukisan hatimu
Hilang mencari di mana kau pergi
Tinggal aku menahan luka ini
Sampai harusku pergi

 

Engkau bagaikan bintang-bintang di angkasa
Hanya mampu melihat kamu yang terbiar
Walaupun sakit walaupun pedih tak berdaya

 

Berjalan tenang menghampiri persisiran
Melakar namamu di sisi pasir pantai
Pastinya hilang tidak rasaku kepadamu

 

Jauh terbawa lukisan hatimu
Hilang mencari di mana kau pergi
Tinggal aku menahan luka ini
Sampai harusku pergi

 

Jauh terbawa lukisan hatimu
Warna pelangi hiasan terindah
Hati ini tak akan terbahagi
Sampai harusku pergi

 

Menuju aku kepadamu jadi satu
Meraih kasih kita

 

Jauh terbawa lukisan hatimu
Hilang mencari di mana kau pergi
Tinggal aku menahan luka ini
Sampai harus ku pergi

 

Jauh terbawa lukisan hatimu
Warna pelangi hiasan terindah
Hati ini tak akan terbahagi
Sampai harusku pergi jauh


Posted at 12:24 am by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Tuesday, May 03, 2016
Mengusik kenangan...

Thursday, September 03, 2009

"simpan dalam dalam di hati mu "aku sangat dan sentiasa sayang pada mu"

Satu ketika mesej yang diberi penumpang hati ku..

Aku masih simpan rasa ini..

Valid lagikah apa yg kusimpan ini??

Allah begini ujian Mu ditengah perjalanan sebelum tiba angka 16 tahun usia sinambungan...

Sungguh aku rindu!

Allah... bawa tenang pada jiwa ini... tolonglah ya Allah....


Posted at 01:49 am by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Monday, May 02, 2016
Rindu lagi...

Ini lagu yg penumpang hati berikan..

Aku terima tanpa memberi ulasan..

Aku cuba membenteng hati ku

Sebenarnya... memang hati ini disayat... dipalit sayu....

Allah... hanya kau yg paling mengerti sudut terdalam hati ini...

Maaf kan aku wahai penumpang hati andai ada kata ku yg buat kau tersasar..

Nampak aku keras tapi sebenarnya aku luka dibalik pilu kekasaran yg aku cipta...

Aku Cuma ingin akhirat jua milik mu

Aku takut aku penyumbang duka mu dialam sana...

 

Terima kasih hadiahkan jam yg menemani ku tiap detik hidup ini...

 

Dari penumpang hati buat ku>>>

 

Aku Rindu Sayang kamu - Black


Siang dan malamku kini menjadi satu
Terasa sedihku bila tiada mu
Apakah ini dinamakan cinta oh
Menjadi aku yang punya

Apakah kau dah tak sepertiku
Rasa hari-hariku tak menentu
Bagaikan lilitan terikat di jantungku
Terasa sungguh

 

Chorus

Aku rindu sayang kamu
Matamu aku cinta kepadamu
Sayang kamu

Apakah kau rasa sepertiku
Rasa hari-hariku tak menentu
Bagaikan lilitan terikat dijantungku
Terasa sungguh

Ulang Chorus 3x


 


Posted at 08:16 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

Saratnya rindu... cukup Allah yang tahu

Lama x update sini... macam2 terjadi.. aku sendiri tak tahu apa yg harus aku tintakan al kisah aku dan penumpang hati ini... yg pasti kami terpisah di alam nyata... namun jauh disudut terikhlas hati aku penumpang hati tetap bertahta.. biar aq saja yang tahu... tak siapa perlu tahu...

Cinta jika disimpan dihati Allah saja yang tahu kemurniannya...

dalam doa dalam hidup... harapan dan doa ku sentiasa mengiringi buat penumpang hati ini

Moga Allah sentiasa merahmati apa saja yg dihadapannya... dalam hidupnya...

Sepi itu indah

rindu itu parah..

aku mesti tabah...

Kuatkan aku Ya Allah... jangan pernah jauh dari hidup ku...



Posted at 05:41 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Friday, November 26, 2010
Tuhan itu MAHA ADIL

"cinta itu indah, namun kenapa harus terseksa atau seksa menyinta itu Sesuatu yg Indah" -Lavender

kita semua mengimpikan cinta yang tiada cacat celanya seharusnya sesuatu yang indah seperti CINTA harus dinikmati  dinikmati dengan penuh rasa kesyukuran kerana ia anugerah terhebat ingin dicintai dan mencintai jika ingin dicintai, belajarlah mencintai seseorang dengan sepenuh hati Tuhan itu MAHA ADIL pastinya kita akan menemui cinta dengan erti yang sebenar

cinta terlalu sukar untuk di fahami tanpa kita merasainya sendiri manis pahit serta asam garam percintaan yang sebenar.



Posted at 01:58 am by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Wednesday, June 16, 2010
Perubahan cuaca..

Kegembiraan bagaikan di sentap...

Malas aku nak kata apa.. dengan siapa..

Malas nak fikir apa.. tentang apa..

Malas nak huraikan segala.. tentang situasi yang ada..

Malas... malas.. malas.. aku malas akan segalanya..............................

 

Lestari - Mahligaimu Dari Air Mataku

 

Izinkan diriku meluahkan rasa
Maafkanlah aku andai kau terasa
Biar kupaparkan apa yang terjadi
Moga engkau tak ulangi

Sungguh tak kusangka kau berpaling tadah
Setelah lamanya menjalinkan cinta
Dalam diam-diam kau sudah berpunya
Tanpa aku menyedari semuanya

Aku mendoakan agar kau bahagia
Bersama si dia insan yang kau suka
Percintaan kita tak sampai ke mana
Setakat di bibir saja sayang

Kau bina mahligai dari air mata
Yang jatuh berderai di wajah sepiku
Hancurnya hatiku bisa tak terkata
Terhumban rasa diriku

Oh aduhai ku masih ingati
Janji manis dan saat romantis
Kau pintaku supaya setia
Akhirnya kau yang berubah

Oh tuhanku tabahkan hatiku
Temukan ku dengan ketenangan
Jiwa ini dibelasah rindu tetapi apa dayaku

Kucuba pejam mata tapi tak terlena
Kerana ku masih teringat padamu
Begitu payahnya nak ku melupakan
Pernahkah engkau fikirkan oh sayang...


*********************************************


U.K's-Diluar kemampuanku

Tika senja melabuhkan layarnya
Terpancarlah warna keemasan
Dapat aku bayangkan jika engkau ada
Pasti suasana 'kan lebih bermakna

Sayangnya terputus tali janji
Suatu waktu kukuh termetri
Kata mu kasih sayang tak bererti
Tidak menjanjikan untuk esok hari

( korus )
Ku cermin diri ini
Terteralah kedaifan
Yang tak engkau inginkan
Ku melepas keluhan
Yang panjang
Menyesali kemiskinan ku ini

Ku mampu petik bintang di langit
Ku mampu bina jambatan pelangi
KU mampu pertahankan mu
Walau pun lawan ku seribu
Itu hanya bisa bisa ku laksanakan
Bila mimpi mengundang, kala malam
Hakikatnya yang ku ada, satu jasad
Satu nyawa, satu cinta

( solo )

Tidak ku salahkan dirimu
Kau berhak tentukan nasib mu
Kini aku mengenggam satu azam
Melempar khayalan
Bentuk kehidupan


Posted at 01:36 am by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Sunday, June 06, 2010
Pertama & Terakhir

Hari ni kurang sedikit bebanan setelah satu sasaran tugasan settle jumaat lepas tinggal nak edit untuk dihantar ke pihak atasan ja.. lain2 bebanan meskipun masih bertimbun aku buat macam tak ada hari nie... setelah meneroka sana sini terpandang beberapa mesej penumpang hati yg masih tersimpan dalam inbox aku...

"U miss me? Ye ke niiii:-)? Timekasih le... Aku pun memang sentiasa rindukan mu. Diri Syg tu, x pernah lekang dr ingatan ku wlupun seketika. Aku berdoa pd Allah, semoga d panjang kan ukhwah kita ini hingga ke akhir hayat. I love U Syg & I will always love U with all my heart." 

" Thank you Syg. Kaulah sumber inspirasi ku. Aku cinta pd mu, aku sayang pd mu. Aku kasih pd mu. Tanpa kasih, sayang & cinta mu, tak akan bermaknalah hidup ku. "

"Salam Syg. Aku dah spi umah kul 6 smlm. Slps minum ptg bersama mak & mak2 sdra yg ada, sja2 aku meneroka ke kayangan. Aku singkap kembali cite d umah lama kita d pesanan peribadi. Aku tesenyum sendirian menatap titik permulaan  perkenalan kita. seronok sgt, betapa manisnya tinta mu yg membuatkan hati ku melonjak2 utk m'dekti mu & utk mengetahui rahsia hati mu & jg perasaan mu terhadap diri ku. Syg jg kata, terdpt ramai yg ingin m'dekati hati mu, tp semuanya Syg tangkis dgn bijak sekali & bg aku pula Syg x berdaya & pastu ingin m'hadiah kan ku sebuah piala. Itu adalah sebuah kenangan manis bg diri ku & x mungkin luput dr ingatan. Tika itu jg aku ingin menjerit sekuat2 hati nak bgtau seluruh dunia yg aku telah berjaya menawan hati mu wlupun aku tahu kau telah mempunyai insan lain selain aku. Indah sgt waktu itu Syg. belaian kasih kita penuh emosi & syahdu, rasa x jemu & x mau b'pisah barang sesaatpun. "

Sejurus itu akau terkenang akan situasi di mana saban solat aku akan sujud dan merayu harapan pada pencipta ku... Ya Allah!! Aku terus sujud dan sujud pada Mu mengharap kekuatan mengharungi segala ujian yg KAU takdirkan dalam laluan hidup ini… aku lemah Ya Allah... Aku mahu semua orang bahagia.. ceria.. gembira.. tapi bagaimana??? Moga kau sinari rahmat MU buat ku untuk itu.. biar aku wakafkan jasad ini moga insan-insan yg ada disisi ku dapat aku bahagiakan dengan pertolongan rahmat Mu.

 

Hanya KAU yg tahu apa yg berselirat dalam hati, jiwa dan minda ini.. aku harap KAU kuatkan semangat aku dalam mengharungi... menghadapi... segala yg di takdirkan buat ku.

 

Terima kasih atas rahmat kasih sayang yang di anugerahkan pada ku.. buat Insan depan mata dan Penumpang hati... Terima kasih kerana membahagiakan dan menceriakan hari-hari ku yang suram.. hanya kalian buat aku kuat terus semangat untuk menyusur kehidupan di dunia yang fana.. hingga satu saat aku kan di jemput kembali kesisi Nya...

 

Cuma dalam hidup ini.. apa yg paling aku impikan.. aku harapkan.. akau dambakan.. adalah hujung nyawaku di jemput kembali kesisi insan yg paling kucintai dalam hayat ini dalam keadaan tenang dan di redhoi... hanya KAU Ya Allah! Hanya KAU...

 

Rusty Blaše - Pertama & Terakhir

 

Sinar suria menerangi siang
Sang rambulan menyinari malam
Begitulah yang aku rasakan
Cintaku tak terpendam

Bunga mawar yang aku sayangi
Bila layu kusemat dihati
Tiada lain yang akan kucari
Kau yang pertama dan terakhir

Dalam lagu kucurah perasaan
Setulus hatiku menyampaikan
Kaulah satu yang sangat kuharapkan
Sebagai lambang kesucian


Posted at 09:54 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Monday, April 19, 2010
Wakil bicara hati . . .

sesaat kurenungi lereng-lereng waktu
betapa pantas telah dilalui
dalam sedetik, bisa terubah
batas usia semakin meningkat

 

*********************************

Seteguh mana agaknya
kasih ku pada mu?
Seteguh tembok China
yang tidak pernah runtuh
biar berabad lamanya
masih kuat mencengkam tanah
dan berdiri utuh...
Atau seagung tembok Berlin
serapuh ideologi komunis
yang runtuh akibat satu revolusi
yang aku tak pernah tahu?

Aku pasti kau tak akan tahu...

Tapi yakinilah...
Kasih ku hanya untuk mu!

 

*********************************

lisan kasih itu
bagai arus
bagai alun
bagai ombak
bagai gelombang
datang
pergi
berdesir
berderum
gempita
menyentuh
menghempas
mengaut
mencakar
menghakis
setiap pantai
setiap tebing
menghumban
mencampak
menelan
setiap pasir
setiap cengkerang
setiap suatu
berubah
beralih
bermusim
dan setiap kali
yang tinggal
hanya buih
berbusa
bungkam
membisu!

 

*********************************

bercelaru...
fikirkan akan nasib diri
dalam meleraikan akan sebuah permasalahan
yang seakan terikat tersimpul mati..

bersalahkah aku..?
menidakkan ketentuan Ilahi
akan sebuah KETENTUAN..

*********************************

jiwa berantakan
gundah berkelana
pilu menghimpit hati ...

 

*********************************

hati ..

ada suara ada kata ada jerit ada teriak ada tangis ada esak ada sendu ada gelak ada ketawa ada senyum ada kelu
ada sumpah ada seranah ada pujuk ada rayu
ada kisah ada citra ada puisi ada lagu

ada api ada bara ada abu ada debu
ada gelombang ada ombak ada alun ada arus ada alir ada beku
ada ribut ada taufan ada tiupan ada sepoi ada hembusan lalu

ada meriam ada senapang ada pistul ada peledak ada peluru
ada pedang ada golok ada pisau ada duri ada sembilu

ada tendang ada sepak ada terajang ada pukul ada tumbuk ada tampar ada tepok ada cengkam ada pegang ada sentuh ada cuit ada rasa

ada hidup ada sihat ada sakit ada nazak ada mayat ada bangkai ada debu

ada gelap ada gelita ada samar ada cahaya ada sinar ada kerlipan ada kemilau

ada mabuk ada hayal ada lupa ada sedar ada alpa ada tidur ada lena ada mimpi ada igau ada jaga ada terpempan ada terkejut ada mamar ada bingung ada keliru

ada cinta ada kasih ada sayang ada benci ada murka ada hirau ada lupa ada rindu

ada dunia ada pusara ada barzah ada kiamat ada akhirat ada mahsyar ada titian ada timbangan ada jahannam ada jannah

.. aduhai hati

antara asing antara kenal antara liar antara jinak antara benar antara dusta antara jahil antara tahu antara tidak antara ya antara nafi antara sabit antara tolak antara terima antara enggan antara mahu

.. hati rahsia Nya!

 

*********************************

Ku Tunjangkan Resahku Didada Solat,

Ku Himpunkan Harapanku Digenggam Doa,

Kututupi Kekecewaanku Dengan takwa

 


Posted at 05:12 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Thursday, April 15, 2010
Dinda . . .

Hari ni sebelum Penumpang hati ke Masjid satu Msg masuk ke Inbox aku.. katanya "Aku sentiasa menyayangi mu" Emmm… tersentuh juga hati ini… sebenarnya memang hati ini selalu tersentuh dengan setiap ungkapan dan msg yg bertandang ke peti msg aku selama ini…  "I love you", "I Miss U", "aku akan menyayangi mu sampai bila2", "aku akan sentiasa ada untuk menemani mu", "hanya kau satu dalam hidup ku"… Aduhai… bagaimana hati ini… jantung ini.. minda ini... bisa terhenti berdetik dari mengingatinya.. apa pun biarlah hanya hati aku sahaja yg mengetahui dan Allah menjadi penilainya…

 

Ya Allah… Aku perlu Kau dalam saat-saat kegetiran ujian yang Kau hadiahkan ini... biar hati ini lebih basah dgn zikrullah kepada mu… agar lebih ringan bebanan ujian ini… jangan kau jauhkan aku dari rahmat-Mu

 

Ya!  Allah……………………..

 

Bertambah syahdu aku pabila mendengar dendangan Mahkota band…. Emmm.. tersentuh sangat…..

 

Mahkota Band - Dinda

 

Dinda ku ingin bertemu
Meski tak tahu engkau di mana
Di sini ku dingin tanpamu

Dinda dengar
Aku merindukan dirimu
Dinda dengar
Ku ingin selalu menemani mu

Dulu kau selalu tersenyum
Ku taruhkan nyawaku untukmu
Dan kini ku hidup tanpamu

Dinda dengar
Aku merindukan dirimu
Dinda dengar
Ku ingin selalu menemani mu

Dinda dengar
Aku merindukan dirimu
Dinda dengar
Ku ingin selalu menemani mu
Dinda

 


Posted at 10:53 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

Melayang .....

Alhamdulillah...

 

Segala kekusutan kembali terurai...

 

Aku kembali menjalani segala apa yg pernah aku jalani...

 

kata penumpang hati "Buat lah apapun, mcm manapun, di manapun, jauh mana sekalipun,  pakailah apapun, katalah apapun, biar mcm mana keadaanpun, hati & ingatan ku ttp pd mu" Aduh! macam mana tu... tak mampu untuk aku tepis segala rasa yg di curahkan... tapi biar hati ini saja yang tahu...

 

"Cinta jika di luah di mulut...

sekampung tahu binasa jadinya...

Cinta...

jika disimpan di hati hanya TUHAN saja yang tahu kemurniannnya...."

 

balik dari kursus kelesuan amat terasa tapi berbalai segala ilmu yg telah mampu aku timba dan simpan kedalam minda ku...

 

Perihal perasaan aku rasa macam dalam mood pertarungan kasih yg tak tahu aku nak bahagi, tambah, darab atau tolak... apa pun situasi aku perlu kekalkan tahap yg sedia aku maklum...

 

buat dua insan yg sering berperang dalam diri ini... yang teramat aku kasihi.. teramat aku sayangi.. teramat aku cintai... terima kasih untuk segala-galanya...

 

Moga naungan rahmat kasih sayang Allah sentiasa menanungi hidup kalian...

 

Aku insan yg banyak dosa..

Tak mampu aku tepis segalanya..

Ya! Allah ujian untuk ku kah ini....??

Ya Allah... jangan kau tinggalkan aku dalam mengharungi dugaan mu yang maha berat ini....

 

Zigaz - Hidupmu Hidupku

 

Bening matamu
Pancarkan kesedihan
Tak pernah terlihat
Selama ini

Senyum pedihmu
Lukiskan air matamu
Perihnya hatimu
Menyentuh batinku

[chorus]
Sungguh mati aku tidak
bisa meninggalkan dia
Walaupun kau dekap aku
Ampun aku bila kini
yang terkuak hanya pedih
Yang mungkin kan menghantui
Hidupmu hidupku

Detak jantungmu
Tegaskan perih hatimu
Dan perih hatiku
Hidupmu hidupmu hidupku

[chorus]
Sungguh mati aku tidak
bisa meninggalkan dia
Walaupun kau dekap aku
Ampun aku bila kini
yang terkuak hanya pedih
Yang mungkin kan menghantui
Hidupmu hidupku

[chorus]
Sungguh mati aku tidak
bisa meninggalkan dia
Walaupun kau dekap aku
Ampun aku bila kini
yang terkuak hanya pedih
Yang mungkin kan menghantui
Hidupmu hidupku
Hidupmu hidupku
Hidupmu hidupku

 

********************************

dosakah aku mencintaimu...
mendampingimu...


Posted at 01:22 am by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

Next Page