ą

Takdir Cinta - Rossa

ku tutup mataku
dari semua pandanganku
bila melihat matamu
ku yakin ada cinta
ketulusan hati yang mengalir lembut

penguasa alam tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku
Reff :
andaikan ku bisa lebih adil
pada cinta kau dan dia
aku bukan nabi yang bisa sempurna
ku tak luput dari dosa
biarlah ku hidup seperti ini
takdir cinta harus begini
ada kau dan dia bukan ku yang mau
oh Tuhan tuntunlah hatiku
penguasa alam tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku
Back to : Reff




Siti Nurhaliza - Bukan Cinta Biasa

Begitu Banyak Cerita
Ada Suka Ada Duka
Cinta Yang Inginku Tulis
Bukanlah Cinta Biasa

Dua Keyakinan Beza
Masalah Pun Tak Sama
Ku Tak Ingin Dia Ragu
Mengapa Mereka Selalu Bertanya

Cintaku Bukan Diatas Kertas
Cintaku Getaran Yang Sama
Tak Perlu Dipaksa
Tak Perlu Dicari
Kerna Kuyakin Ada Jawabnya Oh...
Andai Ku Bisa Merubah Semua
Hingga Tiada Orang Terluka
Tapi Tak Mungkin
Ku Tak Berdaya
Hanya Yakin Menunggu Jawapnya

Janji Terikat Setia
Masa Merubah Segala
Mungkin Dia Kan Berlalu
Ku Tak Mahu Mereka Tertawa

Diriku Hanya Insan Biasa
Miliki Naluri Yang Sama
Tak Ingin Berpaling
Tak Ingin Berganti
Jiwa Ku Sering Saja Berkata

Andai Ku Mampu Ulang Semula
Ku Pasti Tiada Yang Curiga
Kasih Kan Hadir Tiada Terduga
Hanya Yakin Menunggu Jawapan


Cinta...

Jika disimpan dihati
hanya tuhan saja yang tahu kemurniannya

Cinta...

jika di luahkan di mulut
sekampung tahu.. Binasa jadinya
   

<< June 2010 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30



If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed










 
Sunday, June 06, 2010
Pertama & Terakhir

Hari ni kurang sedikit bebanan setelah satu sasaran tugasan settle jumaat lepas tinggal nak edit untuk dihantar ke pihak atasan ja.. lain2 bebanan meskipun masih bertimbun aku buat macam tak ada hari nie... setelah meneroka sana sini terpandang beberapa mesej penumpang hati yg masih tersimpan dalam inbox aku...

"U miss me? Ye ke niiii:-)? Timekasih le... Aku pun memang sentiasa rindukan mu. Diri Syg tu, x pernah lekang dr ingatan ku wlupun seketika. Aku berdoa pd Allah, semoga d panjang kan ukhwah kita ini hingga ke akhir hayat. I love U Syg & I will always love U with all my heart." 

" Thank you Syg. Kaulah sumber inspirasi ku. Aku cinta pd mu, aku sayang pd mu. Aku kasih pd mu. Tanpa kasih, sayang & cinta mu, tak akan bermaknalah hidup ku. "

"Salam Syg. Aku dah spi umah kul 6 smlm. Slps minum ptg bersama mak & mak2 sdra yg ada, sja2 aku meneroka ke kayangan. Aku singkap kembali cite d umah lama kita d pesanan peribadi. Aku tesenyum sendirian menatap titik permulaan  perkenalan kita. seronok sgt, betapa manisnya tinta mu yg membuatkan hati ku melonjak2 utk m'dekti mu & utk mengetahui rahsia hati mu & jg perasaan mu terhadap diri ku. Syg jg kata, terdpt ramai yg ingin m'dekati hati mu, tp semuanya Syg tangkis dgn bijak sekali & bg aku pula Syg x berdaya & pastu ingin m'hadiah kan ku sebuah piala. Itu adalah sebuah kenangan manis bg diri ku & x mungkin luput dr ingatan. Tika itu jg aku ingin menjerit sekuat2 hati nak bgtau seluruh dunia yg aku telah berjaya menawan hati mu wlupun aku tahu kau telah mempunyai insan lain selain aku. Indah sgt waktu itu Syg. belaian kasih kita penuh emosi & syahdu, rasa x jemu & x mau b'pisah barang sesaatpun. "

Sejurus itu akau terkenang akan situasi di mana saban solat aku akan sujud dan merayu harapan pada pencipta ku... Ya Allah!! Aku terus sujud dan sujud pada Mu mengharap kekuatan mengharungi segala ujian yg KAU takdirkan dalam laluan hidup ini… aku lemah Ya Allah... Aku mahu semua orang bahagia.. ceria.. gembira.. tapi bagaimana??? Moga kau sinari rahmat MU buat ku untuk itu.. biar aku wakafkan jasad ini moga insan-insan yg ada disisi ku dapat aku bahagiakan dengan pertolongan rahmat Mu.

 

Hanya KAU yg tahu apa yg berselirat dalam hati, jiwa dan minda ini.. aku harap KAU kuatkan semangat aku dalam mengharungi... menghadapi... segala yg di takdirkan buat ku.

 

Terima kasih atas rahmat kasih sayang yang di anugerahkan pada ku.. buat Insan depan mata dan Penumpang hati... Terima kasih kerana membahagiakan dan menceriakan hari-hari ku yang suram.. hanya kalian buat aku kuat terus semangat untuk menyusur kehidupan di dunia yang fana.. hingga satu saat aku kan di jemput kembali kesisi Nya...

 

Cuma dalam hidup ini.. apa yg paling aku impikan.. aku harapkan.. akau dambakan.. adalah hujung nyawaku di jemput kembali kesisi insan yg paling kucintai dalam hayat ini dalam keadaan tenang dan di redhoi... hanya KAU Ya Allah! Hanya KAU...

 

Rusty Blaše - Pertama & Terakhir

 

Sinar suria menerangi siang
Sang rambulan menyinari malam
Begitulah yang aku rasakan
Cintaku tak terpendam

Bunga mawar yang aku sayangi
Bila layu kusemat dihati
Tiada lain yang akan kucari
Kau yang pertama dan terakhir

Dalam lagu kucurah perasaan
Setulus hatiku menyampaikan
Kaulah satu yang sangat kuharapkan
Sebagai lambang kesucian

Posted at 09:54 pm by uda_ngah

 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments




Previous Entry Home Next Entry