à

Takdir Cinta - Rossa

ku tutup mataku
dari semua pandanganku
bila melihat matamu
ku yakin ada cinta
ketulusan hati yang mengalir lembut

penguasa alam tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku
Reff :
andaikan ku bisa lebih adil
pada cinta kau dan dia
aku bukan nabi yang bisa sempurna
ku tak luput dari dosa
biarlah ku hidup seperti ini
takdir cinta harus begini
ada kau dan dia bukan ku yang mau
oh Tuhan tuntunlah hatiku
penguasa alam tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku
Back to : Reff




Siti Nurhaliza - Bukan Cinta Biasa

Begitu Banyak Cerita
Ada Suka Ada Duka
Cinta Yang Inginku Tulis
Bukanlah Cinta Biasa

Dua Keyakinan Beza
Masalah Pun Tak Sama
Ku Tak Ingin Dia Ragu
Mengapa Mereka Selalu Bertanya

Cintaku Bukan Diatas Kertas
Cintaku Getaran Yang Sama
Tak Perlu Dipaksa
Tak Perlu Dicari
Kerna Kuyakin Ada Jawabnya Oh...
Andai Ku Bisa Merubah Semua
Hingga Tiada Orang Terluka
Tapi Tak Mungkin
Ku Tak Berdaya
Hanya Yakin Menunggu Jawapnya

Janji Terikat Setia
Masa Merubah Segala
Mungkin Dia Kan Berlalu
Ku Tak Mahu Mereka Tertawa

Diriku Hanya Insan Biasa
Miliki Naluri Yang Sama
Tak Ingin Berpaling
Tak Ingin Berganti
Jiwa Ku Sering Saja Berkata

Andai Ku Mampu Ulang Semula
Ku Pasti Tiada Yang Curiga
Kasih Kan Hadir Tiada Terduga
Hanya Yakin Menunggu Jawapan


Cinta...

Jika disimpan dihati
hanya tuhan saja yang tahu kemurniannya

Cinta...

jika di luahkan di mulut
sekampung tahu.. Binasa jadinya
   

<< May 2017 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31



If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed










 
Tuesday, February 23, 2010
Dari sudut hati..

Apa ye ingin ku perkatakan.. terlalu banyak sebenarnya... tak habis jari aku untuk meninta segala yg tersirat jauh di sudut hati ini... Apa pun aku kira sambutan ulang tahun yg paling bermakna buat ku di hari kelahiran ku tahun ini... 2010

Terima kasih buat penumpang hati yang menghadiahkan Jam serta kenduri dan doa buat keselamatan ku dalam menyusuri hari-hari ku... aku amat menghargainya.. terharu aku dengan segala yg dia buat untuk ku... inilah pertama kali dalam hidup ku diraikan sebegini.... Ya Allah.. hanya kau yg mampu membalas segalanya.. kau berilah ketenangan dan kebahagiaan buat penumpang hati ku di dunia dan akhirat...

Buat insan depan mata meskipun hanya ucapan buat ku, aku amat gembira kerana ia tidak melupakannya.. Moga Allah merahmati hidup mu jua di Dunia dan akhirat sana...

**************************************

Perihal misi aku.. aku kira hanya bayangan gagal yang aku nampak.. Apa pun masa masih panjang untuk ku susuri.. masih ada ruang yg segalanya mungkin... Ya Allah! apa sebenarnya yg Kau takdirkan hanya Kau yg mengerti.. Sasaran aku hanya satu dalam MISI ku.. Moga Penumpang hati aku bahagia di dunia dan akhirat.. Dia terlalu baik.. jangan Kau hukum dia dengan situasi ini.. tapi ku kira tiada tanda2 kejayaan dalam misi ku ini.. Entahlah.. Allah jua yg mengerti!!!

Ya Allah pada kau ku kembalikan segala qado dan qadar yg telah tertulis ini... hanya Kau yg paling mengerti akan segala sesuatu...

"cinta itu indah, namun kenapa harus terseksa? atau…seksa menyinta itu Sesuatu yg Indah" -Lavender

Posted at 05:43 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Wednesday, February 03, 2010
Bicara bisu ...

Entahlah... macam sedih ja cuaca hidupku hari nie... setelah lama tak berbicara bisu disini biar aku tintakan untuk mengurangkan mendung yg bertapak....

Tapi tak tahu aku nak luahkan macam mana.. aku tak tahu nak kata apa.. nak kata macam mana.. dan biarlah hati aku saja yang berkata-kata selebihnya biar Allah yang menjadi penilainya....

 

Aku Wanita Biasa - Krisdayanti

Aku ini wanita biasa
Bisa sakit luka karena cinta
Dingin sepi kerap menyapa
Air mata jatuh lukisan raga

Kadang ku kuat setegar karang
Kadang ku rapuh lemah liar merana

[chorus1]
Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih

Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih hatiku

Kekasih hatiku maafkan aku
Aku wanita biasa

Dingin sepi kerap menyapa
Air mata jatuh lukisan raga

Kadang ku kuat setegar karang
Kadang ku rapuh lemah liar merana

[chorus2]
Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih

Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih
Hatiku… maafkan aku..

 

****************************************************************************

Melawan Kesepian - Dato Siti Nurhaliza

 

Apapun yang terjadi
Berjalanlah tanpa henti
Air mata tertahan
Waktu untuk dijatuhkan

Nanti kita kan tahu
Betapa bijaknya hidup
Sepahit apapun ini
Pelajaran yang berarti

Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu kulawan
Kesepianku

Nanti kita kan tahu
Betapa bijaknya hidup
Sepahit apapun ini
Pelajaran yang berarti

Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu kulawan
Kesepianku

Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu kulawan
Kesepianku...

Semoga kepergianmu
Tak akan
Semoga mampu kulawan
Kesepianku

Apapun yang terjadi
Berjalanlah tanpa henti

Posted at 04:59 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Wednesday, December 23, 2009
Di hati ini...

Semalam dan beberapa hari kebelakangan ini letih sangat rasanya jasad ini.. aku tak pasti apakah kerahan minda yg aku alirkan tanpa henti untuk melangsaikan semua amanah membuat aku tak bermaya begini... apa pun sykurlah aku masih bernadi di bumi Allah yang sementara ini.

Semalam penumpang hati bagi msg katanya apakah aku tidak gembira dengan pemberiannya??? Aduh! mengapa persoalan itu yang dia timbulkan.. tak perasankah dia akan riak kegembiraan ku. Wanita dan perhiasan mana boleh di pisahkan... kegembiran?? kalaulah dia tahu hati ini.. kalaulah perasaan tergambar dengan mata kasar pasti ada insan yg dah melompat mencecah awan... cuma aku terharu dengan keikhlasannya...

Macam yang pernah aku tintakan.. aku tak tahu bagaimana air mata ini akan mengalir dan mengalir andai dia pergi dulu mengadap illahi..  Aku amat menghargai akan kenangan abadi yang dia ciptakan buat ku dalan hayat ini.. begitu juga buat insan depan mata terlalu banyak kenangan yang akan aku bawa andai dia dulu pergi mengadap illahi..

Sesekali serasa ingin aku bermohon pada Allah biar aku dulu yang pergi meninggal kan mereka... Astagfirullah al azim.. tiada hak aku untuk bermohon begitu.. Allah jua yang lebih arif akan segala hal yang dia takdirkan dalam laluan hidup ini.. akhir pemikiran cetek ku... apa yang lebih perlu aku fikirkan.. cukupkah amalan ku untuk MengadapNya?? bersediakah aku untuk di jemput mengadapNya.. Takut aku memikirkan saat-saat akhir ku.. saat di mana jasad ini akan terbujur kaku.. seorang diri disemadikan didalam tanah.. Moga Nur keimanan menerangi kegelapan alam barzakh ku nanti.. hanya pada Allah aku bermohon...kepada Allah jua aku berserah... Moga di beri kekuatan buat diri yang dhoif uni untuk menempuh segala suka duka yang bakal ditakdirkan-Nya dalam laluan hidup ku di dunia yang sementara ini.... Kurniakan rahmat Mu.. tetapkan keimanana ku.. Jemputlah aku dalam keadaan aku beriman dan bertakwa kepada Mu.. jangan ka putus rahmat kasih sayang Mu pada ku... Amin... Amin... Amin...

Ya Allah pada mu juga aku berharap... kau kembalikan semua insan-insan kesayangan ku dalam keadaan di redhoi Mu.. Moga kami semua dapat bertemu kembali di alam sana yang abadi... Amin... Amin... Amin...

Posted at 04:03 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Sunday, December 20, 2009
Pagi ini ...

Pagi ni sebelum mengadap keje aku yg bertimbun2 aku nak kongsi mimpi semalam yang masih menghantui minda… alkisahnya >>>

 

Aku belajar di satu pusat pengajian ramai kawan2 baru dan yang pernah ku kenali. Aku kira aku di sesi awal persekolahan.. Dalam berborak2 dan tiba di saat2 akhir loceng tamat sesi pembelajaran berbunyi seorang rakan baru ku menghulurkan bekas kuih yang di bawanya katanya “makanlah… “ aku dan beberapa orang yang lain asyik menikmati kuih tersebut hingga sedar2 waktu tamat sudah tiba..

 

Dalam tiba waktu untuk pulang aku siap dengan pakaian ku untuk pulang dengan motorsikal (padahal aku memang tiada lesen walau aku boleh menunggangnya). Aku siap dengan sarung tangan dan kain hitam yg menutupi muka.. di persimpangan pusat pengajian aku terserempak dengan rakan2 sekolah lamaku (rakan masa form 6) dulu aku terus menegur mereka mulanya mereka macam terpinga2. Bila aku membuka sarung penutup muka ku mereka terus kegirangan. Kami berpelukan dan bersalaman. Masing2 meninggalkan perkarangan pusat pengajian tersebut.

 

Sampai di simpang jalan naluri aku seakan mendesak2 untuk meninjau kembali kawasan pengajian yang telah sepi tanpa penuntut. Aku berpatah balik kembali tapi kali ini aku menyusurinya dengan hanya berjalan kaki. Apa yang aku nampak. Di tepi pusat pengajian sebidang tanah yang siap di pugar. Menunggu masa untuk di tanam pokok2 dan di belakangnya hutan tebal yang belum di teroka seperti di sepanjang jalan yang ada di sekeliling pusat pengajian tersebut. Aku menyusuri lagi hingga ke kakawasan pusat pengajian tersebut. Sepi dan hening yang teramat ku rasakan. Aku berjalan lagi.. kawasan sekeliling yang di penuhi hutan tebal dengan pohon2 menghijau buat aku rasa sejuk, seram dan sepi yang teramat.. sepi yang sesepi-sepinya.. sepi ini kah yang aku cari??? Perasaan seram menjalari jiwa aku, aku tak mampu untuk menyusur lebih jauh dari pusat pengajian.. aku berpatah balik..

 

Aku menyusuri jalanan yang ku lalui tadi hingga ke simpang tadi dan meneruskan perjalanan.. sesudah simpang yang pertama tadi di satu lereng bukit aku bertemu dua buah rumah yang kelihatan cukup usang... aku amati rumah tersebut.. dinding hadapannya telah terkopak.. di tepi2 kayu rusuk rumah di penuhi lumut. di bawah rumah sudah di tumbuhi rumput dan seakan becak. Tiba2 di tepi rumah aku terpandang kawan2 aku berbaris untuk berwudhuk tika itu hari semakin senja.

 

Kata kawan ku.. ”kita solat dulu.. kalau tak... takut tak sempat nanti.. takut terlepas waktu”. Aku berkata pada salah seorang rakan ku ”kenapa ye.. rumah ni macam usang tetapi ada cahaya? Dalam pada aku berkata2 aku terpandang seorang budak lelaki memakai baju tidur warna biru membawa pelita minyak tanah. Comel sangat budak tu.. kulitnya putih bersih.. bibirnya merah.. berbagai persoalan bermain dalam minda aku.. mengapa rumah yg usang di hadapan itu masih di beri cahaya oleh budak lelaki tadi? Mengapa budak itu keseorangan? Mana ibu dan ayahnya? Apakah ada krisis antara ibu bapanya? Ibu bapanya telah meninggal? Atau tinggal hanya dia dengan ayahnya dan ayahnya keluar mencari rezeki? Atau dia dengan abangnya yang kini keluar mencari rezeki bagi sesuap nasi?”

 

dalam aku berfikir2 itu aku terjaga dari mimpi. Mimpi itu seakan terlekat dalam minda ku?? Apa ye.... maksud di sebalik semua mainan tidur ku?? Adakah ia hanya mimpi atau ada mesej yg menanti????

 

***********************************

 

Emm.. dalam tempoh 5 hari ni penumpang hati ku di serang demam.. Tulus ikhlas aku panjatkan pada Allah moga Allah kembalikan keceriaan dan kesihatan hidupnya... Amin... Amin... Amin...

 

Ada satu mesej yang dia beri pada ku katanya ”andai di takdirkan aku sampai di sini Maafkan aku atas segala-galanya” Ya Allah.. apa nie.. deras air mata ku mengalir lagi dan lagi bukan cara pemergian dari sisi ku ini yg aku doakan.. Tapi pemergian MISi aku yang telah gagal itu yg aku doakan.. aku nak dia sentiasa bahagia buat selamanya..

 

***********************************

 

Penumpang hati aku membawa khabar dia telah membeli sesuatu buat ku sebagai tanda terima kasihnya pada aku kerana menceriakan hari-harinya.. tanda kasih sayangnya yg ikhlas.. Aduh... serba salah aku di buatnya.. bukan murah barang-barang tersebut... bagi aku... persahabatan dengan aku tak perlu di pertaruhkan wang ringgit.. bagi aku kasih sayang lebih beharga dari segalanya. Tapi dia bertegas agar aku menerima nya dengan ikhlas.. aku terpaksa akur.. aku pun tak tahu andai satu saat bila dia sudah tiada (maksud aku Allah menjemputnya kembali) bagaimana air mata ini akan mencurah dan terus mencurah bila terpandang semua benda pemberiannya.. Allah jua yg mengeri akan semua saat yang bakal aku lalui dalam hidup ku...

 

Ya Allah.. hanya pada Mu aku berserah.... Kembalikanlah aku ke sisi Mu dalam keadaan tenang dan diredhoi Mu. Amin... Amin... Amin...

Posted at 06:47 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Tuesday, December 08, 2009
Hanya hati yg maklum

Bicara kali ini aku khususkan buat penumpang hati ku.. sejak akhir-akhir ni dia selalu mengatakan yang dia saja rindukan aku.. sayangkan aku.. tiap detik dan di mana saja bayangan aku yang muncul,, semalam dia bagi msg mengatakan maafkan dia kerana mengemis kasih dan sayang aku.. Ya Allah.. semua persoalan berat yang tak tahu nak aku perjelaskan dan aku huraikan.. bagi aku biar persoalan tinggal persoalan untuknya biar hati aku yang maklum akan hal yg aku lalui sesungguhnya apa situasi yang di harunginya itulah juga yg aku lalui.. cuma aku sukar untuk menegaskan kerana aku berada di satu persimpangan yg sukar untuk aku rungkaikan segalanya... bagi aku biar hanya kalimah subhanallah walhamdulillah walailahaillaha wallahhuakbar atau ya Allah... ya Allah... ya Allah... menjadi mainan bibir dah kekuatan jiwa ini.. moga aku tabah melawan segala dugaan dariNya...

Ya Allah.. pada Mu aku bersujud dan memohon rahmat.. Moga hati ku kuat untuk mengharungi segalanya... Hanya Kau kekuatan hidup ku....

Ungu - Kekasih Gelapku

 

[Reff:]
Ku mencintai mu, lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintai mu, sedalam-dalam hati ku
Meskipun engkau hanya, kekasih ge~lap ku

 

Yakinlah bahwa engkau adalah cinta ku,
yang ku cari s'lama ini, dalam hidup ku
Dan hanya pada mu ku berikan sisa cinta ku,
yang panjang dalam hidup ku,
hidup ku…

 

[Reff]

 

[Interlude]

Ku mencintai mu, sedalam-dalam hati ku
Meskipun kau hanya, kekasih ge~lap ku
~ [Reff]
kekasih ge~lap ku…

Posted at 05:27 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Monday, December 07, 2009
Ingin ku bicarakan...

Aduhai.. telah lama aku tidak berbicara di sudut nie.. Allah ja yang tahu apa yang berlaku disepanjang tempoh kesepian ini.. kesibukan.. insan depan mata.. penumpang hati... dan segala yang ada kesinambungan dengan hayat ku ini.. berbagai situasi dan perasaan yang hadir dan pergi dari sekujur diri ini.. bahagia.. derita.. senyum.. tawa.. tangis.. serabut.. damai.. pergolakan hati.. dan segalanya... Moga aku tabah atas setiap ujian suka duka dariNya....

Dalam semua situasi yg bertamu apa yg mampu aku hadiahkan buat ketabahan diri ini dalam mengharungi segalanya ialah "subhanallah walhamdulillah wala ila haillah wallahuakbar..." Hanya pada Allah aku bersujud dan kembali. aku bersyukur dan akan tabah mengharungi segalanya... Insyallah.. Ya Allah.. berilah kekuatan pada ku untuk itu...

Emm.. sesekali aku rasa ingin lari jauh dari semua yg ada di daerah jalanan kehidupan ku.. aku hanya mahu dunia ku biar sepi.. aku mahu diri aku sahaja.. aku mahu pergi ke gunung2 yang menghijau.. ke lautan yg saujana mata memandang.. namun aku sedar... aku pasti tidak akan selesa juga dengan situasi itu.. Moga aku tidak lalai dalam mengharungi fatamorgana dunia yg penuh rencah dugaan... Ya Allah... jangan Kau jauh dari ku.. Moga kau tidak lepaskan aku menyusuri jalanan hidup ini sendiri..

Ya Allah..........

ada part-part dalam lagu ni yang kekadang buat aku ingin meraung.. kesyahduan yang amat menggugar perasaan ku.. menusuk jauh kedalam sanubari ku....

Ungu - Tercipta Untukku

Menatap Indahnya Senyuman Diwajahmu
Membuat Ku Terdiam Dan Terpaku
Mengerti Akan Hadirnya Cinta Terindah
Saat Kau Peluk Mesra Tubuhku

Banyak Kata
Yang Tak Mampu Kuungkapkan
Kepada Dirimu

Chorus:
Aku Ingin Engkau Slalu
Hadir Dan Temani Aku
Disetiap Langkah
Yang Meyakiniku
Kau Tercipta Untukku
Sepanjang Hidupku

Aku Ingin Engkau Slalu
Hadir Dan Temani Aku
Disetiap Langkah
Yang Meyakiniku
Kau Tercipta Untukku
Meski Waktu Akan Mampu
Memanggil Seluruh Ragaku
Ku Ingin Kau Tau
Kuslalu Milikmu
Yang Mencintaimu
Sepanjang Hidupku

Aku Ingin Engkau Slalu
Hadir Dan Temani Aku
Disetiap Langkah
Yang Meyakiniku
Kau Tercipta Untukku
Meski Waktu Akan Mampu
Memanggil Seluruh Ragaku
Ku Ingin Kau Tau
Kuslalu Milikmu
Yang Mencintaimu

 

**********************************************8

Ungu - Cinta Dalam Hati

 

Mungkin Ini Memang Jalan Takdir Ku,
Mengagumi Tanpa Dicintai,
Tak Mengapa Bagi Ku,
Asal Kau Pun Bahagia,
Dalam Hidup Mu,
Dalam Hidup Mu.

Telah Lama Ku Pendam Perasaan Itu,
Menunggu Hati Mu, Menyambut Diri Ku,
Tak Mengapa Bagi Ku,
Mencintai Mu Pun Adalah Bahagia Untuk Ku,
Bahagia Untuk Ku.

 

[Reff:]
Ku Ingin Kau Tahu,
Diri Ku Disini,
Menanti Diri Mu,
Meski Ku Tunggu Hingga Ujung Waktu Ku,
Dan Berharap,
Rasa Ini 'Kan Abadi Untuk Selamanya.
Dan Izinkan Aku,
Memeluk Diri Mu,
Kali Ini Saja,
'Tuk Ucapkan S'lamat Tinggal Untuk S'lamanya,
Dan Biarkan, Rasa Ini Bahagia Untuk Sekejap Saja.

[Interlude]

[Reff]

Posted at 06:03 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Monday, November 23, 2009
Andai Ku Tahu . . .

Pagi tadi serasa melayang-layang badan aku.. kenapa ye.. serasa kematian menghampiri ku.. Namun sykur aku masih bernafas.. masih menghirup udara di bumi Allah yang penuh dugaan dan cabaran...

Kapan tiba ajal ku....

Ya Allah...

Andai telah sampai waktu itu melewati hidup ku
kau peliharalah daku..

akhiri denyut nadi ku dengan kalimah Mu

Akhiri lafaz bibir ku dengan kalimah Mu
hanya satu yg paling ku dambakan dari Mu
biarlah aku tersenyum disaat orang lain menatapi pemergianku....

Amin.... Amin.... Amin....

 

Andai Ku Tahu

Album : Surga-Mu
Munsyid : Ungu
 

Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon Tuhan
Tolong panjangkan umurku

Andai ku tahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon Tuhan
Jangan kau ambil nyawaku

Aku takut akan semua dosa dosaku
Aku takut dosa yg terus membayangiku

Andai ku tahu
Malaikat-Mu kan menjemputku
Izinkan aku mengucap kata taubat pada-Mu

Aku takut akan semua dosa dosaku
Aku takut dosa yg terus membayangiku

Ampuni aku dari segala dosa dosaku
Ampuni aku menangis ku bertaubat pada-Mu
Aku manusia yang takut neraka
Namun aku juga tak pantas di surga

Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku mengucap kata taubat pada-Mu

Aku takut akan semua dosa dosaku
Aku takut dosa yg terus membayangiku

Ampuni aku dari segala dosa dosaku
Ampuni aku menangis ku bertaubat pada-Mu

 

Posted at 11:44 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Sunday, November 22, 2009
Pagi yang membebankan...

Ya Allah... aku betul-betul tak tenteram.. jiwa kacau fikiran buntu di tambah suasana ofis yg amat berserabut menambah situasi kekacauan minda ini.. timbunan tugasan juga masih menanti ku... jadi biarlah ku alirkan sebahagiannya kesini agar timbunan tugasan ku dapat aku laksanakan dengan penuh dedikasi....

Ya Allah.. tentang hati ini... mengapa nie.. apakah ianya berpunca dari situasi semalam??? aku pun tak tahu.. Semalam.. ada sedikit kecelaruan berlaku antara aku dan penumpang hati.. last msg aku seperti selalu ucapan selamat berehat.. jawabnya dia dah 'immune' dengan tanpa dodoianku.. jawab ku syukurlah sekurang-kurangnya dia dapat tidur dengan nyenyak tanpa memikirkan benda tu lagi... last aku di tuduh dah malas dengan semua itu aku pun tak tahu nak jelaskan macam mana.. apa yg aku tahu aku memang tak pandai semua nie.. sekadar mendengar nyanyian dari pemiliknya dan menghayati lirik-liriknya dah buat aku cukup gembira... bila aku kata semua dodoian (lagu2 yg pernah ku tujukan) 'on' selamanya katanya dah macam dia kena pilih sendiri.. mengapa dia yg pilih aku yg bagikan semua lirik2 tu.. Ah! malas aku nak panjangkan lagi benda yg remeh nie.. hakikatnya aku memang tiada kemahiran dalam bab nie.... lagi pun benda kecil ja nie.. biarlah aku pendam semua.. malas nak bebankan.. nak huraikan panjang2 benda yang kecil nie.. hakikatnya aku memang tidak berbakat dalam bab nie...

Ya Allah... kuatkan hati dan jiwa ini.. untuk terus mengharungi ujian mu ini.. Kau takdirkanlah segala yang baik dan buruk buat ukhuwah ini.... aku hanya hamba Mu yg lemah lagi tidak berdaya.. hanya Kau yang lebih arif atas segala yang Kau takdirkan buat ku... Ya Allah....................................... pada Mu k serahkan segala mati hidup ku......... hanya satu ku dambakan akhirilah hayatku dalam rahmat Mu......... Amin... Amin... Amin...

Khatimah Cinta-6ixth Sense

 

Oh Tidur Malam
Nyanyikan Lagu
Rindu Hatiku
Yang Terpendam

 

Oh Bintang Malam
Lukis Wajahku
Katakan Aku
Pergi

 

Genggamlah Cinta
Yang Kuberikan
Simpanlah Slalu
Dalam Hati

 

Ku Akan Slalu
Dalam Mimpimu
Menemani Tidurmu

 

Sudahlah Sudah
Kuharus Pergi
Jangan Kau Tangisi Aku Lagi

 

Biarku Bawa
Sluruh Cintamu
Kudakap Dalam Tidur Panjangku

 

Peluk Tubuhku
Kecup Pipiku
Relakan Saja
Aku Pergi

***********************************************************************

Petang : 3.17 petang...

Alhamdulillah resah jiwa aku semakin mencapai tahap tenangnya....

Ingin aku abadikan mutiara kata yang ku temui di kayangan buat semangat diri ku...

 

 

"Kesusahan tidak semuanya seksaan dan yang paling pahit itu bukan semuanya racun. Tetapi adakalanya lebih berguna daripada kesenangan yang terus-menerus"

 

"Orang yang sebenarnya berani ialah mereka yang tak lekas patah hati, tetapi bertahan dengan menghadapi setiap dugaan dan cabaran"

 

"Tidak semua yang kita ingin mampu kita perolehi sebagaimana tidak semua yang kita perolehi adalah yang kita inginkan"

 

"Bila anda dapat bangun dari tidur pada suatu pagi, bermakna anda harus menjadikan hidup anda lebih bermakna sebagai tanda kesyukuranmu kepada Ilahi"

"Bersedekah dengan senyuman lebih baik daripada bersedekah dengan harta kerana bersedekah dengan senyum, manusia tidak terasa terhutang apa-apa dan tidak pula terasa dihina"

 

"Janganlah engkau pandang ringan perbuatan baik, sekalipun hanya dengan menunjukkan muka manis ketika engkau bertemu dengan saudaramu"

"Jadilah seperti pohon kayu yang lebat buahnya, tumbuh di tepi jalan. Dilempar orang dengan batu tetapi dibalas dengan buah"

"Manusia tidak dapat mengubah rupa bentuk mukanya, tetapi jika dia mahu, dia boleh mempercantikkan budinya"

 

"Perkataan yang baik tidak akan muncul dalam jiwa yang kotor seperti biji benih yang tidak akan tumbuh pada tanah yang gersang"

"Kekayaan yang paling kaya ialah akal, kemiskinan yang paling besar ialah bodoh, keburukan yang paling buruk ialah terpesona pada diri sendiri, dan semulia-mulia kelakuan ialah akhlak yang baik"

 

"Jika kita bukan pelita yang menerangi malam, memadailah kita menjadi kunang-kunang yang akan menemani malam"

"Hidup adalah komedi bagi sesiapa yang hidupnya dengan akal. Dan merupakan tragedi bagi sesiapa yang hidup dengan emosi"

"Berfikir sebelum berbuat adalah satu kebijaksanaan, berfikir selepas berbuat adalah satu kebodohan, berbuat tanpa berfikir adalah seribu kebodohan"

 

"Sesiapa yang dapat menahan marahnya, padahal dia berkuasa untuk melepaskan marahnya itu maka Allah memenuhi hatinya dengan iman dan rasa aman ketenangan"


"Yang bernama perwira bukanlah yang banyak menjatuhkan lawan, tetapi perwira sejati ialah orang yang sanggup menguasai dirinya ketika marah"

 

"Kita menilai diri sendiri berdasarkan apa yang kita mampu buat, orang lain menilai berdasarkan apa yang telah kita buat"

 

"Adalah lebih baik untuk mengetahui kelemahan & kegagalan sendiri daripada menuding kesalahan kepada pihak lain"

 

"Kemenangan terhadap diri sendiri adalah lebih baik daripada kemenangan terhadap orang lain"

 

"Orang yang serba kekurangan kurang mengetahui kelemahan dirinya sebaliknya sentiasa menyalahkan orang lain atas apa yang berlaku"

 

"Kawan yang sebenar ialah seorang yang dapat menerima diri kita yang sebenar"

 

''Berbuat baiklah, sesungguhnya Allah s.w.t menyukai orang-orang yang berbuat baik''

Posted at 07:49 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Monday, November 16, 2009
Semoga Cinta Kita Bahagia . . .

"Manusia yang selalu bercakap soal perasaan, sebenarnya manusia yang paling susah untuk meluah perasaan. Seringkali keagungan rasanya tersimpan jauh di dalam. Maka, bila dia meluahkannya, siapa yang menerimanya, harus menyimpannya dalam hati sampai bila-bila..."

 

*************************************************************************

Ucapan yang Tewas

 

Bila telah berkata begini

Kalau aku …

Bermakna telahpun tewas

Bukan lagi juara

Kerana telah pun sesat

Dalam rimba keyakinan

Peribadi yang didiri

 

Bila berkata begini

Kalaulah aku …

Bermakna telah pun tewas.

*************************************************************************

Buat Insan depan mata dan penumpang hati >>>>

Spring - Semoga Cinta Kita Bahagia

Mengapa perasaan ini tiba-tiba bergelora
Bila terpandang wajahmu aku rasa sayang
Bila sehari tak bertemu aku rasa sangat rindu
Tak berdaya rasanya aku
Untuk berpisah denganmu

Kutahu kau pun sayang padaku
Kita sama dah jatuh cinta
Ini semua suratan

Walaupun kita pernah terluka
Tapi kita rasakan
Cinta makin mendalam

Hidup kita rasa indah bila bersama
Menjalin kasih sayang
Mari kita sama berdoa
Semoga cinta kita bahagia umtuk selamanya

Usahlah engkau pergi sayang
Meninggalkan diri ini
Seksanya menanggung rindu
Tanpa engkau di sisi ini

Posted at 06:24 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

 
Thursday, November 12, 2009
Mengapa dengan aku???

Mengapa ye??? aku pun tak tahu mengapa dengan aku... nak kata terbawa emosi sebab dapat berita ayah kawan aku meninggal semalam tak juga (Al-Fatihah) .. Memang perasaan sebak itu ada semalam.. tapi aku kira perasaan tak menentu yg ada dalam diri ini sekarang bukan berpunca dari sebab itu.. aku pun tak tahu,, kenapa?? mengapa??? jadi biar ku alir di screen ini dalam bicara sepi nie.. agar tenang sedikit ombak yg tak tahu apa punca perasaan kacau ini... tadi ada penumpang hati bagi msg.. dia ada meeting... Emm.. macam nak kongsi resah hati nie.. tapi aku batalkan.. buat apa aku bawa orang lain dalam kacau emosi aku.. Aku cuba cari kedamaian itu kembali.. selawat.. ya selawat...

Ya! Allah.... aku perlukan Mu.... kembalikan ceria riak wajahku... tenangkan hati ku agar dapat aku laksanakan amanah yg kau pikulkan pada ku dengan sebaiknya.... masih bertimbun bebanan tugas yg menanti ku... Allah... Allah... Allah... Allah... Allah... Allah... Allah...

Emm... macam nak post topik SEPI ni di sini... kalau ada soalan mengapa aku copy dan letak sini topik nie... Jawapan yang mampu aku berikan... Entah... aku pun tak tahu,,,, !!!!!

SEPI

mari kita bicara tentang sepi yang tertunda.
entah berapa lama kita lari dan sembunyi. menyangkal dengan keras, bahwa kau dan aku tak pernah merasa sepi. jujurlah pada hatimu, dan aku akan jujur pada hatiku. kita berjalan terlampau lama dengan matahari terik di atas ubun-ubun. kita terlalu lelah ternyata. sedang sungai itu tak juga kita temukan. perjalanan ini semua dilarung dalam sepi. mungkin itu yang membuat tenaga kita cepat terkuras, habis. tak lagi bersisa selain sepi.

berapa kilometer telah kau dan aku lewati? tak ada yang tahu. hanya sepi demi sepi yang terus berganti, terlewat dari satu sisi ke sisi yang lain. dari satu tikungan ke tikungan yang lain. masih juga sepi yang kau dan aku temui di setiap perempatan jalannya.

senja datang, sepi masih juga ada. menjadi dinding pemisah yang tebal dan tinggi antara kau dan aku. hingga akhirnya langit berganti gelap. malam mengelam. sedang bulan tak kunjung datang. bintang sesekali tersenyum, walau kecut.
sepi.

masih juga sepi yang membuatmu merasa, bahwa aku tak benar-benar ada. bahwa aku hanyalah sesuatu yang datang dari dunia yang tak patut disentuh. bahwa aku adalah wujud yang tak benar-benar mewujud. bahwa aku menjadi penghalang bagimu, tenggelam dalam sepi yang sebenar-benar sepi.

lantas sepi apa yang kau dan aku cari?
bukan. bukan sepi yang ini. ini sepi terlalu riuh. aku hanya ingin sepi yang paling sepi. yang mampu membuatku merasa, dunia telah usai. dan semua orang akan tersadar, seperti bangun dari mimpi buruk yang panjang.

AKU INGIN SEPI YANG ITU!

 

Posted at 06:57 pm by uda_ngah
Tinggalkan Pesanan . . .  

Previous Page Next Page